" نگین کعبه "

 

 امام علی

 سرچشمه ي عشق با علي آمده است            گل کرده بهشت تا علي آمده است
 شد کعبه حرمخانه ميلاد علي(ع)                     کز کعبه صداي يا علي آمده است

درون كعبه چه غوغایی است امروز! ملائك، گستره آسمان ها را پوشانیده اند، طنین نام او هلهله شادی ملائك است،چرا كه امشب علی (ع) می آید!...

 واین جمعه شكوهی دیگر!... 13 رجب سال سی ام  عام الفیل ! آسمانیان طبق طبق نور می آوردند، آن گاه كه دیوار كعبه شكافته شد و فاطمه بنت اسد قدم به درون كعبه نهاد.

 و او آمد كه فریاد حق طلبی اش را از میان كفرها و نفاق به گوش جان های عاشقان برساند و پرواز شور آفرین كبوتران عشق را جانی تازه بخشد.مردی كه محمد (ص) از گل خنده های نگاه او نشاط می یابد و ابوطالب در نیمه شب های بیداری دل، با او راز دل می گوید. علی، فصیح ترین شعر حیات و زیباترین آواز آفرینش است.

 

13 رجب

          ولادت باسعادت مولای عاشقان،امیر مؤمنان

                                             روز موجودی با محبت به نام پدر

                                                                روز آغاز اعتکاف, پرورش جسم و جان

                                                                                                   بر همه شیعیان مبارک باد.

باقی در ادامه مطلب

پیوست:

سخنرانی آقا-امام علی(ع)

 سخنرانی آقا-اعتکاف

مولودی

 

ادامه نوشته

اطلاعیه فراخوان انتخابات شورای مرکزی

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات شورای مرکزی کانون مهدویت تسنیم 


زمان: 11 و 12خرداماه92 ساعت 11 تا 14

مکان: تالار شریعتی

جلسه معارفه :8خردادماه92 ساعت 15.45

مکان : کلاس شهید ردانی پور دانشکده داروسازی


از کلیه اعضای کانون جهت نامزدی در انتخابات شورای مرکزی دعوت می گردد. متقاضیان نامزدی، درخواست خود را حداکثر تا پایان روز 5خرداد از طریق ایمیل ktasnim313@yahoo.com  اطلاع دهند.


ثبت نام برای نامزدی در انتخابات شورای مرکزی از طریق وبلاگ نیز امکان پذیر است.


بر طبق اساسنامه کانون که در پیوندها ضمیمه شده است شورای مرکزی متشکل از 5نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل است که بالاترین رکن اجرایی کانون است.

لازم به ذکر است که نامزدها باید اساسنامه کانون را مطالعه کرده و با قوانین آن آشنا شوند.

*کسانی می توانند در انتخابات شورای مرکزی رای دهند که پیامک کانون مبنی بر دعوت در انتخابات دریافت کرده باشند.*


شرایط نامزدهای ثبت نامی:

1.حداقل یکسال از تاریخ عضویت آن ها در کانون گذشته باشد.

2.حداقل سه ترم تحصیلی تا پایان دوره تحصیلی باقی مانده باشد.

نامزد ها جهت معارفه و بیان دیدگاه ها می توانند مطالب خود را به ایمیل کانون فرستاده تا در پست مجزا قرارداده شود. (ضمنا پرسش و پاسخ از نامزدها در همان پست انجام می شود)

لازم به ذکر است جلسه معارفه و پرسش و پاسخ از نامزدها در روز چهارشنبه 8خرداد92 برگزار می گردد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.



اســــاسنــــامه کــانون مهــدویت تسنیــم

پاتوق فرهنگی 8 ؛ گفتگوی ششم

بسم الله الرحمن الرحیم


«پاتوق فرهنگی هشتم »

 گفتیم :

اولویت با کاری است که جبران نشدنی است و بدل ندارد ,نیاز تر است ,سخت تر باشد تا خودسازی کنیم  بعد هم درباره رشد و حرکت گفتین که فاصله بین چیزی که هستیم و می خواهیم به آنجا برسیم را درک کنیم و برای کاهش آن قدم برداریم

ملاک مقدار نیست بازدهی است

در مورد وظیفه گفتیم اهمیت موضع گیری را همراه  دلایلش گفتیم....

ویژگی های یک وظیفه رو گفتیم 

باید در تعیین مصداقها ویژگی ها و شرایط را در نظر بگیریم و بعد انطباق دهیم.

باید قاعده را بدانیم تا بفهمیم هر حادثه برخاسته از چه  قاعده ای است و سپس آن را تفسیر کنیم. قاعده ها ثابت است

یعنی اگر شخص می خواهد ببیند که این ها موجه هست یا نه باید این ها را کنار هم بگذارد و...

چه بسا که خیلی از مواقع ما داریم خودمان را گول می زنیم.

در حدیث امده که شخص زیبا  به یوسف بازخواست می شود و شخص زشت به بلال ؛ در ایات قران هست زنانی که همسرانشان بد هستند به همسر فرعون قیاس می شوند و زنانی که همسرانشان خوب هستند به همسران لوط قیاس می شوند.

یعنی برای هر کس اتمام حجت شده . خود ما هم که این قدر گیر کرده ایم، چمران یک نمونه معاصر است که بر ما اتمام حجت کرده است. جدی اگر اینها به عنوان گواه یا میزان عمل نباشند دیگر واویلاست. حالا ببینید چه است که می گویند علی میزان عمل است.


متن کامل در ادامه مطلب

 

پیوندها :

پست راهبرد فرهنگی - وظیفه 1

پست راهبرد فرهنگی وظیفه 2

فرصت های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

دانلودصوت پاتوق فرهنگی هشتم

 

ادامه نوشته

خطوط قرمز گفتاری از نظر امیر مؤمنان علی(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

    بسیاری از مشکلات بشر از همین زبان و سخن گفتن برمی آید و ساماندهی سخن براساس اصولی که آن حضرت بیان می کند، می تواند راهکاری مناسب برای برطرف کردن مشکلات و یا حتی عدم ورود به آن مشکلات باشد. نویسنده در این مطلب با مراجعه به فرهنگ و سنت و سیره آن حضرت(ع) بر آن است تا بخشی از شیوه های گفتاری مطلوب و مناسب از نظر آن حضرت را بیان کند

متن کامل در ادامه مطلب

ادامه نوشته

"طرح سراسری اربعین خودسازی"

طرح سراسری اربعین خودسازی

« قَد. أَفْلَح من زکَّيها ...» شمس آيه ي 8

 هر که نفس خويش را تزکيه کرد رستگار شد.

به راستی...

اگر من ناپاك و آلوده هستم چگونه می توانم زمینه ساز قیام حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواحنا له الفداه باشم؟

ارتشی که در انتظار آن یگانه منجی است چگونه می تواند تحفه اي از اعمال به منظور صداقت به محضر امام و حجت خدا تقدیم نکند؟

بیائیم  هم پیمان با پروردگار جهانیان و مولایمان حضرت مهدي(عج) قدم در این راه پر ثمره گذاریم و هر اربعین یک خصیصه ي پسندیده را در خود پرورش دهیم.

همانطور که پیامبر اسلام می فرمایند : هر کس چهل روز خود را براى خدا خالص کند چشمه‏ هاى حکمت از قلب وى بر زبانش جارى مى ‏شود.

محتوای اولین دوره :

مداومت بر دعای عهد با حضرت صاحب الزمان روحی و ارواحنا له الفداه

مراقبت بر دائم الوضو بودن

طرح ثابت روزانه 14 صلوات نثار سلامتی حضرت ولی عصر (عج)

در صورت فراموش کردن خواندن دعای عهد نا امید نشویم و به فضل و منّ الهی از صبح روز آینده بر این امر همت گماریم.

برای ثبت نام در این طرح دانستن چند نکته ضروری می باشد:

 ثبت نام در این طرح از طریق همین پست یا سامانه پیامکی زیر میسر می باشد که برای این امر نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه (جهت اطلاع رسانی محتوای هر دوره)، سن، شهر محل زندگی و دانشگاه محل تحصیل (درصورت دانشجو بودن) خود را به ارسال فرمایید.

شماره پیامکی: 50002468

هدف از گردآوری این اطلاعات، اطلاع رسانی محتوای دوره های بعدی به شما دوستان ارجمند می باشد.

 زمان آغاز اولین دوره طرح 3 خرداد 1392 می باشد.

لازم به ذکر است زمان آغاز دوره به منزله پایان ثبت نام نمی باشد و علاقمندان می توانند در هر زمانی با ثبت نام به جمع چله نشینان بپیوندند و اربعین خود را آغاز نمایند.

پس همه با هم، دست در دست هم چهل روزمان را از ما سوي الله خالی کنیم و همه اعمالمان را با نیت قرب به پروردگار مزین کنیم ...


 توضیحاتی در ارتباط با اهمیت، آثار و برکات محتوای دوره پیوست شده است.


پیوست محتوا

پاتوق فرهنگی7؛گفتگوی پنجم

بسم الله الرحمن الرحیم

«پاتوق فرهنگی جلسه هفتم »

درموردچی صحبت کردیم؟

*ازآزادی ونترسیدن وکرامت نفس واخلاق - تغییردربینشها نسبت به اون -  بهترکارکردن بهتراست ازکارکردن است.

-         البته اگه میشه هر دوتا شو جمع کرد چه بهتر ،ولی همونایی که توان دارن بیشتر کار کنن اگه وقتشون رو بذارن روی کیفیت یک کاری ما ااون رو ترجیح میدیم مثلا واسه پرکردن یک دندون من یک ساعت طول میکشه ولی استاد یک ربع میکشه تووی یک ساعت چهار تا کار میکنه ولی اگه همین وقت رو بزاره روی دو تا دندون بهتر کار میکنه ما این کاررو تووی کار فرهنگی رو ترجیح میدیم و وقتی به یه حد مطلوبی رسید میتونه بره دنبال کار دیگه بره..

این جلسه :

درباره ی تجربیات شما که نوشته اید و خوندن بعضی مطالب توسط شما و جمع بندیم مباحث گذشته و ادامه بحث

تا الان :

فرهنگ چیست و چگونگی فرهنگو چه ها نیست

یکسان سازی مبانی و درنتیجه گفتیمباید مبانی رو بر وحی گذاشت و تایید مکتب شیعه

ویژگی فرهنگ های مختلف

چرا باید کار فرهنگی بکنیم چون وظیفه بود – نتیجه ی همه استدلال ها – ولی سخته ، باید غیر از اندیشه انگیزه هم باشه

روش های اجرا

نیاز ها

آزادی ، آگاهی ، کرامت نفس ، ملاک ارزش گذاری ها تعلقه که اگه نباشه اصلا صورت نمیگیره و هیچ ارزشی نداره حالا هر چی میخواد باشه

 

متن کامل پاتوق هفتم در ادامه مطلب

دانلود صوت پاتوق فرهنگی هفتم 

ادامه نوشته

پاتوق فرهنگی 6؛ گفتگوی چهارم


بسم الله الرحمن الرحیم

«پاتوق فرهنگی جلسه ششم»

چند جلسه ای است ک داریم نیازها رو می شماریمکه چه نیازهایی داریم برای فعالیت فرهنگی از آن نیاز ها چیزهایی ک شمردیم (خیلی چیزها بوده ) در جلسه قبل گفته شد : هنر – آزادی – آگاهی

بیشتر در مورد آزادی صحبت کردیم (یک مقادیر از آن نیمه تمام ماند) گزینه در را گفتیم اخلاق (امروزبه آن می پردازیم )

قرارشده بود افرادحاضر درجلسه چه نوشته ای برای من بیاورند ؟

مخاطب : تجربه کار فرهنگی !

دبیر : تجربه کار فرهنگی یعنی چه ؟

مخاطب :کارهای فرهنگی که انجام دادند را بگویند – نتیجه ای که ازآن را گرفته اند رانیز بنویسند.

دبیر : قرار شده هرکسی هرکاری انجام داده یا دوستش انجام داده هرگونه فعالیت فرهنگی انجام داده  بنویسد تجربیاتش رو  بیاره اینجا تا درباره اش صحبت کنیم وبعد گفتیم ملاک ادامه جلسات  نوشته هایی است که می آید. یعنی قصد داریم بیشتر آنها رو توضیح بدهیم ... واگر نیاید (!) نتیجه میگیریم که لزومی ندارد از یه حدی به بعد توضیح بدیم . دلیلش هم اینکه از یه حدی بیشتر توضیح بدیم کسی نمی فهمه. خیلی هاش رو باید با تجربه بهش رسید. خیلی هاش باید بامثال پیش رفت بخاطر همین سعی کنید بیاورید حتماً حتـــماً !!

 

متن کامل پاتوق درادامه مطلب

 دانلودصوت پاتوق فرهنگی ششم

ادامه نوشته

توجه!

بسم الله الرحمن الرحیم

متن پیاده شده پاتوق فرهنگی ۶ و ۷  بزودی برروی وبلاگ قرار میگیرد .اما قبل  از آن می توانید صوت آن رو دانلود و گوش بدهید.

 

لازم ب ذکر است ؛ افرادی ک در جلسه ۷ پاتوق فرهنگی حضور نداشتند برای شرکت در پاتوق فرهنگی ۸ باید صوت یا متن پاتوق فرهنگی  هفتم را خوانده یا شنیده باشند در غیر این صورت نمی توانند درجلسه  پاتوق فرهنگی حضور داشته باشند .

ب دیگران هم بگویید.

 

دانلودصوت پاتوق فرهنگی ششم

دانلود صوت پاتوق فرهنگی هفـتم

 

طرح درس (عناوین و موضوعات دوره غیر حضوری مهدویت - سطح 1 و 2  - پیشوای آسمانی )

بسم الله الرحمن الرحیم



ماه های دوره

موضوع اصلی

کتاب . جزوه.لوح فشرده

 جایگزین

ماه اول

1-ضرورت طرح مباحث مهدویت

 

2-امام مهدی در یک نگاه

کتاب ضرورت طرح معارف مهدویت (آقای نیلی پور)

ضرورت چاپ جدید قم

 

کتاب یار آشنا

کتاب یار آشنا (جدید)

سی دی ضرورت طرح

مباحث مهدویت (آقای نائینی)

-

ماه دوم

1-معرفت امام

2-انتظار و وظایف منتظران

جزوه معرفت امام 1

معرفت امام 2 اصلاح شده

کتاب انتظار و وظایف منتظران

 همان

سی دی معرفت امام (آقای یوسفیان)

همان

سی دی انتظار وظایف منتظران (آقای کفیل)

همان

ماه سوم

1-امام مهدی در قرآن

2-نیاز به دین و امام

3-فلسفه غیبت

کتاب انتظار(3) (آقای یوسفیان)

همان

کتاب وادی، امن

کتاب نیاز به دین (شاکری)

جزوه خورشید پنهان

همان

سی دی امام مهدی در قرآن (آقای یوسفیان)

-

سی دی نیاز به امام (آقای نائینی)

-

سی دی فلسفه غیبت (آقای طائب)

-

ماه چهارم

1-ادعیه منتسب حضرت حجت

2-علائم و شرائط

کتاب آل یس (آقای  طاهرزاده)

-

جزوه علائم و شرایط

علائم ظهور (آقای آیتی)

شرایط ظهور ظهور (آقای یوسفیان)

سی دی علائم شرایط (آقای نائینی)

-

ماه  پنجم

1-ارتباط و ملاقات با امام زمان

2-فوائد امام غائب

جزوه تأملی در باب ارتباط و ملاقات

-

کتاب فوائد امام غائب (آقای نیلی پور)

-

سی دی ارتباط و ملاقات (آقای نائینی)

-

ماه ششم

1-مهدی ستیزی

2-آسیب شناسی

3-حکومت حضرت مهدی

جزوه مهدویت و دشمنان

جزوه مهدویت و دشمنان (اصلاح شده)

جزوه آسیب شناسی مهدویت

کتاب اندیشه مهدویت و آسیب ها

کتاب دولت کریمه

-

سی دی آسیب شناسی (آقای نائینی)

-

 

«توضیحات آزمون در ادامه مطلب»


ادامه نوشته

زینب میان حرامیان

 بسم الله القاصم الجبارین

شیعه همچنان در بهت و حیرت از این اقدام زشت و به دور از انسانیت ملعونین وهابی در نبش قبر صحابه پیامبر(ص) ویار باوفای امیرالمؤمنین (ع)جناب حجر بن عدی است! وقاهت را تا به کجا برده اند که شیعه را تهدید به نبش قبر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) میکنند !عمه جان نقل است وقتی می خواستید از مرکب پیاده شوید عباس زانو میزد و شما پا روی زانوی عباس می گذاشتید و از مرکب پیاده می شدید،جوانان بنی هاشم دورتان حلقه میزدند که مبادا چشم حرامیان به شما بیفتد. روزی هم دور از نگاه غیرت عباس روی نی، غریب و مظلوم در کوچه های شام به شما جسارت کردند و باز هم امروز عده ای از نسل همین حرامیان دورت را گرفته اند و از بنی هاشم هم دور هستی ولی بدانند که شیعه آرام نخواهد نشست ، مگر ما مرده ایم؟  قسم، به خدا قسم به قاسمت اقتدا می کنیم و در جهت حفظ حریمت از هیچ اقدام کوتاهی نخواهیم کرد.

نبوی.روضه حضرت زینب(سلام الله علیها)

کارگاه فتوشاپ

 

جلسه ششم  کارگاه آموزشی فتوشاپ

کلاس 24 دانشکده پزشکی

سه شنبه ساعت 15:45 تا 17:45


 

بسته آموزشی جلسه اول

بسته آموزشی جلسه دوم

 

بسته آموزشی جلسه سوم

تمرین دوم(جلسه 5)

هم اکنون شهید شوید!

من: سلام بچه­ ها خوبید؟

شایدم سلام بچه خوبی؟

شاید سلام دوس جون چطوری؟

سلام منِ من حالت؟ بالت؟

راستی فرق بین حال و بال؟

بیخیال

حتما از نحوه­ی سلام و ...من تعجب کردید

راستش اینکه اینجا مینویسم فقط بخاطر شهداس وگرنه از سفارشی نوشتن و نوشته سفارشی یه چیزی در حد بنز متنفرم.

اما نمیدونم مخاطبای ثابت دارم یا هر کسی وسط راه از ظن خود میشه یار من یا...

یا نه حداقل یه مخاطب ثابت دارم یا نه، خودمم و خودم...

فرقی نمیکنه چون قراره دلمو بنویسمو این ضربات روی صفحه کلید بشه دلنوشته، دلو از هر جا که بخونی خونه!!!

باور کن دل اگه خون نباشه که دل نیست، اصلا دل عین الخونه، هر جا خون باشه رد پای دله...

-منِ من: اجازه! من اجازه! من با توام! میشه بس کنی بری سر اصل مطلب؟!

-من: چرا حالا میزنی؟ راستش من م م من تصمیم گرفتم دیگه شهید نشم،

-منِ من: چی؟

-من: ینی دیگه نمیخوام شهید بشم!

 

باقی در ادامه مطلب

ادامه نوشته

ایمان و تکنولوژِی

بسم الله الرحمن الرحیم

یوسفعلی میرشکاک

اكنون مي دانيم كه از تكنولوژي و تقدير تكنولوژيك نه گريزي هست و نه گزيري. و مي دانيم كه اين تقدير- چه آن را رحماني بينگاريم چه شيطاني- فراروي بشريت گسترده است و بشر امروز جز در همين ساحت متوطن نيست. مي دانيم كه اين ساحت بر ديگر ساحات غلبه كرده و هر آنچه را با خود سازگار نمي بيند حذف مي­كند. مي دانيم كه جنگيدن با تكنولوژي محال است و تمام وجوه هستي انسان كنوني، به تكنولوژي و تقدير تكنيك بستگي تام و تمام پيدا كرده اند و... اما هنوز نمي توانيم باور كنيم كه آينده يكسره در اختيار تقدير تكنولوژي باشد و هنوز گمان مي بريم سازنده تكنيك انسان است و كنترل آن را در دست دارد. اما دير زماني است كه ديگر چنين نيست. امروز اين تكنيك است كه بشر را سامان مي دهد و راه مي برد و آموزگار اوست. منش و بينش بشر كنوني را تكنولوژي رقم مي زند. نه تنها مناسبات معيشتي انسان يكسره در قلمرو تكنيك است، بلكه اخلاق او روز به روز تكنيكي تر مي شود و تمام شئون عاطفي او دگرگون و با تمدن تكنيكي سازگار شده است. بشر امروز ناچاري و حقارت خود را دريافته است ولي گمان مي برد با داشتن سهم بيشتري از امكانات تكنيكي نجات پيدا خواهد كرد.

متن کامل در ادامه مطلب

پیوند:

میرشکاک.روشنفکری واقعی


ادامه نوشته

پاتوق فرهنگی 5 ؛ گفتگوی سوم

بسم الله الرحمن الرحیم

نیاز ها را میشماریم.

1-چنگ زدن به وحی

2-اگاهی کامل به راه ،اصول

3-فردی که میخواهد تولید کند باید خودش ساخته شده باشد

4- اخلاق

5-رهایی از هوس ها

6-هنر (استفاده در نحوه ارائه دادن)

7-دلسوزی و محبت

8- آگاهی از روشها

 

این که میگویم باید آگاهی داشته باشیم یعنی این نیاز کار است نه به این معنی که اگر این نیاز را نداشته باشیم نمیشه کار کرد به این معنی که اگر این نیاز رو قبلش بر طرف نکنیم کار فرهنگی با این ویژگی های گفته شده را نمی توان داشت .

ویژگی های کار فرهنگی :

1-فرهنگی باشد

2-جهاد گونه باشد

3-کار باشد

ما داریم در دانشگاه کار میکنیم باید ویژگی فضای دانشگاه را بدانیم و بدانیم رفتار با مسئولان  چطور است.هر کدام از این ها را ندانیم به مشکل بر میخوریم.

نمی شود تو کار فرهنگی انجام بدهی کاری نداشته باشی به ضد فرهنگ ها ، هرکاری  ک تو کردی را می آیند خراب می کنند.قسمتی از کار فرهنگی است برخورد کردن باضدفرهنگ!

ما ب هرچیزی ک وابسته باشیم تا یک جایی می رویم جلو که وابستگی اجازه می دهد.یکجایی نمی گذارد که بروی.اما کسی ک متصل به خدا باشد وابسته به خداباشد.از همه بندها رهاست چون این ذات را منشا خیرات و مبرا از رذائل ونواقص می دانیم. نا محدود می دانیم .بسیط می دانیم. مثال پستش قطره به دریاست.پس این را قبول داریم ک به هرچه بسته باشیم تاحدی ک اجازه وجا داریم میتوانیم پیش روی کنیم.

پس برای اینکه تا آخر برویم باید ب چیزی بسته نباشیم

اگر بسته باشیم نمی توانیم تاآخرش برویم .یک جایی محل توقفمان است.این جا خیلی مهم است.یعنی شاهراه هاست ک بند می آید راهش.آنجا خطر سقوط است.

ما اگر به چیزی بسته نباشیم کارمان پیش میرود.ما این مشکلاتی که می شماریم در طول راه همان اولی ؛ مهم ترینش ترس است.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

 

دانلود نسخه pdf

دانلود صوت پاتوق فرهنگی پنجم

ادامه نوشته

گزارش جلسه دوم هستی شناسی

بسم الله الرحمن الرحیم


این جهان وجودی دارد ، به اطراف که نظر می کنیم موجودات مختلفی را می بینیم که دارای کمالات و نقص هایی هستند، به دلیل این نقص ها و کمالات است که به  این نتیجه می رسیم که وجود برای آنها ذاتی نیست و عرضی است چون اگر وجود ذاتی باشد باید خصوصیات وجود را داشته باشد.

این وجودها که همه وجودند تفاوت هایی با هم دارند که اگر  تفاوت آن ها در وجود باشد یک معنی دارد و اگر در عدم باشد یک معنی دیگر دارد.عدم یعنی هیچی وهیچی چگونه می تواند علت باشد پس باید حتما علت تفاوت با موجودی باشد که عدمی نیست وعلت تفاوت به وجود برمی گردد.آن چیزی که تفاوت دارد و علت تفاوت هم به خودش برمی گردد به آن تشکیک وجود می گویند،یعنی یک موجودی است که شدت و ضعف دارد مثل نور که در جایی تمرکز بیش تر و در جایی تمرکزکمتر داردو شدت و ضعف نور،خود نور است و تاریکی نور آن را کم نکرده است.

اثبات وجود ذاتی

آن چیزی که اطراف ماست و پذیرفتیم که هست نقص زیاد دارد و آن چیزی که لازمه ی وجود ذاتی است را ندارد پس عرضی است.

بدون برهان باید پذیرفت که هرموجودی که وجودش از خودش نیست باید وجودش به یک وجود ذاتی ختم  شود که عین وجود است  وهیچ نقصی نداشته باشد و دارای کمالات باشد.


متن گزارش کامل در ادامه مطلب

پیوند ها:

باتشکر از دوستان عزیز در تهیه متن جلسه دوم  هستی شناسی

خانمها سمیه علائی ، عاطفه عرب ، فهیمه نعیم زاده

قسمت اول هستی شناسی

قسمت دوم هستی شناسی

قسمت سوم هستی شناسی

 

ادامه نوشته

پاتوق 4 ؛ گفتگوی دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کار فرهنگی چیست؟

علی الظاهر می دانیم کاری است که در راستای فرهنگ باشد. کار فرهنگی اول کار است و بعد فرهنگی و در ضمن نوعی مجاهده به حساب می آید. حالت جهاد گونه . در فرهنگ اسلامی از چند چیز به عنوان جهاد یاد شده. مثلا جهاد اصغر و اکبر.  « فضل الله المجاهدین علی القائدین »

یک جهاد هم داریم به عنوان جهاد افضل که به عنوان جهاد سیاسی از آن یاد می شود. در حدیث داریم که: با فضیلت ترین کار کلمه ی عدلی است نزد امام جائر. نشانه ی این حرف هم آنکه، ما به ائمه می گوییم جاهدت فی الله حق جهاده.

ویژگی های کار فرهنگی

آنچه در این جلسات می گوییم کمال مطلوب است مسلم است که کمالش به راحتی  محقق نمی شود. اما این بدان معنا نیست که نباید وارد کار شد بلکه باید از کارهای کوچک و کم خطر شروع کرد.کسی که احتمال خطایش زیاده باید با سرعت کم برود .

اگر می خواهید مکاتب را نقد بزنید اول هدفش را نقد کنید.

اهداف کارفرهنگی

 تضمین استقلال جامعه - معرفی صحیح احکام اسلامی - مبارزه تانفی کامل فرهنگ کفر - خودباوری درسایه فرهنگ -اصلاح ساختار نظام تربیتی - مقابله باتهاجم فرهنگی .

 

بسته آموزشی پاتوق 4؛

 

مجاهده فرهنگی 

غربزدگی حزب اللهی 

      اهداف کارفرهنگی

 

باتشکر از خانمها بهمنی ومحبوبی و آقای خدمتی در تهیه گزارش ۴ پاتوق فرهنگیمان 

 متن کامل پاتوق فرهنگی 4

 

دانلود صوت پاتوق فرهنگی چهارم

ادامه نوشته

پاتوق 3 ؛ گفتگوی اول

بسم الله الرحمن الرحیم


ضرورت کارفرھنگی چیست؟

فرهنگ چه هست وچه نیست؟

تا درباره موضوعی بررسی وفعالیت روش مند نشود نمیتوان آن را تحلیل و ترویج کرد.مثلااگربدانیم فرھنگ  چیست اگرشرایط ھم تغییرکرد میدانیم چگونه عمل کنیم. مشکل ما تشخیص مصداق ھاست نه مفاھیم اگرچه امروزه مفاھیم ھم مشکل دارند یعنی باید درست مفاھیم را تعریف وتفسیرکنیم مثلا ھمه  میدانیم نیکی مطلوب است اما سوال اینجاست که  نیکی چیست

جامعه  شناسان فرھنگ رو به ظاھریات و غیرظاھریات (محسوسات وغیرمحسوسات )تقسیم میکنند.

مباحث درون(باورھا ارزشھا)

مباحث بیرونی (موسیقی سینما رفتارمردم مظاھرفرھنگی)

ازنظرآنھا بایدگرایش فرھنگی رابه سمتی ھدایت کنیم که دیگر برای حرکت مردم درراستای فرھنگ جامعھ نیازی به وضع قانون ومراقبت نباشد مردم فرھنگ راباورکنند وعمل کنند

فرھنگ بستر ھمه چیز و فضای تنفسی جامعه است .

اما چه چیزی باعث تفاوت فرھنگھا میشود؟

متن کامل در ادامه مطلب

 

ادامه نوشته